Sunday, December 17, 2006

Some news about me and Sub Church, I am no longer the pastor….

It feels strange to write this post. I have just come home from the service at Sub Church. Here I shared a big decision I have taken. I will no longer be the pastor of Sub Church. The last months we have talked a lot of actually paying me so I could work more as a pastor at Sub Church. During these weeks I prayed, thought and talked to different leaders. What I really felt was that God challenged me who am I? Could I just be me and not the pastor of Sub Church? I have started this church together with other friends and I have been leading it for almost ten years. I realized that Sub is just so big part of my identity, even this blog is called “submorten”. So I feel it is time to take a step outside of the pastor thing and just trying to figure out what it means to follow Jesus just being me.
But it is important that people understand that there is no conflict or trouble going on in the church. I have full confidence in the leadership and I am proud of all the people in Sub Church, they are after all my family.

14 Comments:

Blogger Stian B. Aarebrot said...

Håper å være din stridskamerat videre, selv om vi ikke er i styret sammen lenger.

6:09 AM  
Blogger Nina said...

...hmm......tenkte....tenke...tenke...
Jeg støtter valget ditt Morten.
Du har og er og vil jo alltid være den samme Morten, broren, kompisen for meg, selv om du ikke heter Pastor lenger. Du er jo allikevel den samme Morten, med mye visdom,kunnskap og et utroooolig godt hjerte og vi digger deg like mye nå som før:)
Veldig veldig glad i deg gode venn
og Gud velsigne valget ditt:)
Stor klem fra Nina-san

6:42 AM  
Blogger Mirko Sander said...

wow ... i think, i understand you a little.
we should have a pizza and beer together one day again!

GoD is in control!
mirko

10:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

full støtte og velsignelse. og masse håp om å få fortsette å omgås. blir glad og inspirert av deg!!

5:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Morten - I have a tremendous amount of respect for your decision, but I have some bad news for you, you ARE a pastor. I understand that your title might change, but you are who God has made you to be and your pastoral spirit and giftedness is a part of that. If anything, I hope that making this decision helps you fan into flame those gifts which God has given you all the more. I will be thrilled to see what God has in store for you after making this decision.

9:45 PM  
Blogger Randi C. said...

oj, store ting...
håper du har det godt, og at du vet at du er en velsignelse som pastor, men mest av alt som morten i seg selv:)
Jesu fred, min venn!

1:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

oj, big news!
Må Gud välsigna, leda och inspirera dig massor!

2:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

veldig glad i deg og støtter deg fullstendig!

4:14 PM  
Blogger Hans Ivar Stordal said...

Og så vi som akkurat hadde tenkt på å få deg som pastor da gitt... Jeg ber at Gud skal få vilja si i dette, og jeg har stor tro på at man av og til må gi ting helt opp for å finne ut av sånt, det har jeg iallfal opplevd sjøl. Uansett har du hittil for meg vært en stor støtte bare som Morten, husk det.

10:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Enig med Nina og Stordalsfamilien. Tusen takk for at du er så bra.

9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

hallo morton!
i have just taken a similar step - leaving the leadership of a church i helped starting years ago.
with the time my relationship with god felt like an old couple who stays togehter because of the children(if you know what i mean).
i thpught it woud be hard, but
now it`s so fantastic to spent time with jesus without "being a leader", but just with being me.
makes me fall in love with him like "first time".
hope you experience it also like this. just being loved by him for who we are is so much more important than anything we can ever do for him!
you took a courageous step. god will bless you so much....

1:22 AM  
Blogger ellen jorunn said...

ville bare ønske deg og dine er riktig god jul! :)

"An áit a bhuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú."
- Dine føtter vil føre deg dit ditt hjerte er.(irsk ordtak)

12:07 PM  
Blogger Erik Andreassen said...

Du hadde rett Morten! Du hadde lagt igjen melding på bloggen min, og jeg hadde også litt rett, for av en eller annen grunn fikk jeg den ikke som mail.
Men nå henger vi altså som du skrev på Lillehammer, på KRIKs nyttårleir.
Du bor på rommet ved siden av, det er natt, jeg skulle ha lagt meg for lenge siden (og gjør egentlig det - ligger i senga å skriver dette), men så begynte hodet å spinne med så mange tanker til talene jeg skal ha, at jeg bare måtte skru på pc'n og skrive de ned, og etterhvert måtte jeg bare sjekke bloggen din. Den er fin! Coolt med engelsk.
Ble overrasket i bilen i sta når du sa du har sluttet i Sub. Men jeg har stor tillitt til at Gud leder livet dit.
Og bra prekt i kveld, PASTOR! (enig med jr rozko)
- Erik
PS: Oliver er kul.

4:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

og for å si det sånn da så kommer du nok til å gå inn i historiebøkene som i alle fall min pastor, selv om tittelen ikke er der.... pastor gulltann forever :)

1:04 AM  

Post a Comment

<< Home